maanantai 27. tammikuuta 2014

Out of town

Herra Helsingin herra poistui viikonloppuna ensimmäistä kertaa kotikaupungistaan ja matkasi junalla mummilaan. Jännittävää kun oli, Joona jaksoi pysytellä (mutsin riemuksi) koko kahden tunnin junamatkan hereillä. Matka kolmestaan poikien kanssa sujui kuitenkin leikkivaunussa ilman suurempia katastrofeja. Varsinkin kun Joosella oli leikkiseurana (omien sanojensa mukaan) tyttökaveri. Varpu-tytön kanssa keskustelu avattiin seuraavasti:
Joose: "Minä olen menossa mummilaan."
Varpu: "Minäkin olen menossa mummilaan."
Joose: "MINÄ olen menossa mummilaan."
Varpu: "MINÄkin olen menossa mummilaan."
Joose: "Minä olen menossa ukkilaan."
Varpu: "Minä olen menossa ukin luo mummilaan."
Mutsista tuntui ettei keskustelu oikein edennyt mutta sehän ei taida olla aina tärkeintä.

Perillä pysyttelimme aika lailla paikoillamme. Onneksi pojat toimivat houkuttimina ja meitä tuli tervehtimään mummilaan koko joukko sukulaisia.

Reippaat isovanhemmat veivät pojat molempina päivinä uuteen Muumi-puistoon ulkoilemaan. "Hattipatit" taisivat olla mieleenpainuvin asia.

Vaikka vanhempien jaettu huomio ei ole saanut Joosea oirehtimaan mustasukkaisesti, muun suvun kohdalla olikin toinen juttu. Huomion keskipisteenä paistattelemaan tottunutta Joosea hieman harmitti, että juuri mitään osaamaton ("Joona ei osaa vielä tapella") pikkuveli sai niin paljon ihailua osakseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti